اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

ششمین همایش ملی تربیت‌معلم با رویکرد «معلم آینده» در مشهد برگزار شد + ویدئو

  • کد خبر: ۱۶۲۲۴۸
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
ششمین همایش ملی تربیت‌معلم با رویکرد «معلم آینده» در مشهد برگزار شد + ویدئو
ششمین همایش ملی و نخستین رویداد بین‌المللی تربیت‌معلم با رویکرد معلم آینده، عصر امروز با حضور رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمدرضا دیمه‎کار رئیس دانشگاه فرهنگیان مشهد و جمع پرشور دانشجومعلمان پردیس شهید بهشتی به میزبانی تالار همایش‌های ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین همایش ملی و نخستین رویداد بین‌المللی تربیت‌معلم با رویکرد معلم آینده، عصر امروز با حضور رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، محمدرضا دیمه‎کار رئیس دانشگاه فرهنگیان مشهد و جمع پرشور دانشجومعلمان پردیس شهید بهشتی به میزبانی تالار همایش‌های ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

انتخاب ۱۳۳ مقاله برتر از ۲۴۲ مقاله ارسال شده

حسین کارشکی، دبیر علمی ششمین همایش ملی تربیت‌معلم در ابتدای این مراسم اظهار کرد: آنچه ضروری است، آن است که نظام تعلیم و تربیت خود را با تحولات اجتماعی تطبیق دهد، زیرا امروز که آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده است، سازگاری دانش‌آموزان با ساختار‌های فرهنگی و اجتماعی جدید، یک فرآیند دشوار است و در نتیجه نیازمند معلمی هستیم که خود را با این اقتضائات سازگار کند.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی به شیوه فزاینده‌ای افزایش یافته و نیاز‌های نسل آینده تغییر کرده است. اینجاست که معلمان نیز باید خود را با شرایط جدید وفق دهند و در این شرایط، همایش ملی تربیت‌معلم تلاش می‌کند راهکار‌های افزایش توانمندی و ارتقای آمادگی پژوهشی فرهنگی دبیران را بررسی کند. در این میان، آن‌چه از یک دانشجومعلم، یک معلم واقعی می‌سازد، هنر تدریس، فنون و روش‌های تعلیم، مجهزبودن به تکنولوژی آموزشی و البته دانش روانشناسی است که باید به همت دانشسرا‌های تربیت‌معلم، تربیت‌معلم‌ها و البته دانشگاه‌های فرهنگیان محقق شود.

دبیر علمی ششمین همایش ملی و نخستین رویداد بین‌المللی تربیت‌معلم خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس دانشگاه فرهنگیان این ششمین همایش است و اگرچه پیش‌تر در دانشگاه‌های تهران، شیراز و خوارزمی برگزار شده، اما امروز بخش مهمی از دانشگاه‌های مهم کشور پای‌کار آمده‌اند و از دانشگاه تهران، علامه، خوارزمی و شیراز مقالات معتبری به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: تا پایان اسفند پارسال ۲۴۲ مقاله به دبیرخانه ارسال و پس از داوری‌ها ۱۳۳ مقاله برای ارائه برگزیده شد. در این میان، چهار مقاله غیرفارسی هم از کشور‌های عراق، بلغارستان، کانادا و ژاپن در دبیرخانه پذیرفته شد که دو مورد از آن‌ها در روز برگزاری به ارائه مقاله می‌پردازند. کارشکی با بیان اینکه ضمانت اجرایی معتبری هم برای آثار برگزیده اندیشیده شده است، تأکید کرد: تعداد مشخصی از این مقاله‌ها پس از طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسناد بالادستی لحاظ خواهند شد تا براساس آن‎ها، نظام کارورزی و کارآموزی دبیران بازتعریف شود.

کارشکی تصریح کرد: ضمانت اجرایی معتبری هم برای آثار برگزیده اندیشیده شده است. تعداد مشخصی از این مقاله‌ها پس از طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسناد بالادستی لحاظ خواهند شد تا براساس آن‎ها، نظام کارورزی و کارآموزی دبیران بازتعریف شود.

«بررسی فرصت‌ها و چالش‌های الگوی معلمان در عصر دیجیتال»، «کارورزی و کارآموزی در تربیت‌معلم با مرور الگو‌های جهادی»، «نوآوری در تربیت‌معلم و تجارب بین‌المللی»، «ساختار‌های مدرسه و آموزش در عصر دیجیتال»، «فناوری‌های نوین و تحول در تربیت‌معلم»، «اعتباربخشی به سیاست‌های تربیت‌معلم»، «آینده‌پژوهی تربیت‌معلم با محوریت برنامه‌های درسی و ساختارها»، «آینده‌پژوهی مدارس آینده در سایه فناوری‌های نوین» و «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های تعلیم و تربیت پساکرونایی»، محور‌های برگزاری این همایش بودند. ارائه مقالات برتر، پرسش و پاسخ بی‌واسطه دانشجومعلمان با سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نیز معرفی برگزیدگان از جمله محور‌های برگزاری این همایش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->